Alle cijfers op een rijtje: Je administratiekantoor beginnen

Geplaatst door

Werk je in de administratieve sector en wil je je eigen administratiekantoor beginnen? Dat is zeker het overwegen waard, maar zet altijd de voor- en nadelen op een rijtje. Het ondernemerschap is namelijk niet voor iedereen weggelegd, maar een weloverwogen beslissing in combinatie met vakmanschap en doortastendheid is de formule voor een succesvol kantoor. 

Administratiekantoor beginnen, een ervaring

Je bent administrateur en je bent hoe dan ook klaar voor de volgende stap. Je eigen administratiekantoor beginnen betekent veel verantwoordelijkheid, maar daar tegenover biedt het ondernemerschap ook veel vrijheid. Je kunt namelijk zelf je werktijden bepalen, je specialisatiegebied kiezen en informatie sneller delen. Door de kleinschaligheid van een eigen kantoor kun je namelijk opgedane kennis direct toepassen tijdens het werken. 

Je nieuwe start

In vergelijking met werken voor een groot bedrijf heb je uiteraard meer verantwoordelijkheid. Er komt een hoop energie en kapitaal kijken bij het starten van een eigen onderneming. Je zult in een pand, inventaris en personeel moeten investeren.  Daarnaast dien je rekening te houden met concurrentie en promotie: zonder naamsbekendheid zullen er niet zomaar klanten op de stoep staan. Aan de start van je nieuwe carrière zullen de grote omzetbedragen daarom even op zich laten wachten. Als je meer vastigheid zoekt maar je wil toch je eigen administratiekantoor beginnen, dan is het wat voor jou om als franchisenemer te werk te gaan. Dat is jouw eigen vestiging maar onder de handelsnaam van een grote organisatie.