Aeroxspecials

Crisiscommunicatie vraagt rakende communicatie

Geplaatst door

Heel wat mensen kunnen leuke, mooie of grappige teksten schrijven, maar hoeveel mensen kunnen een tekst schrijven die niet alleen de kern maar ook de lezer raakt? Hoeveel bureaus kunnen een campagne in de markt zetten waar iedereen het over heeft? Zeker in een periode van crisis komt het er op aan om met de juiste toon ook de juiste snaar te raken. Crisiscommunicatie is een vak apart.

Crisis in Rotterdam: hoe erg is het nu echt?

Als er een crisis speelt, dan hebben mensen ’t er over. Gaat het om een crisissituatie in de regio Rotterdam? Voor u het weet doen er allerlei verhalen de ronde. Iemand weet wat er is gebeurd in de Rijnmond. Maar wat is er nou echt aan de hand in het Rotterdamse? Wie doet hier de feitelijke crisiscommunicatie Rotterdam? Crisiscommunicatie moet feitelijkheden bevatten, maar ook raken.

Waarheid en meningen

Gaat het om een nationale crisis? Of zelfs een wereldwijde crisis? De een ander vertelt wat er aan de hand is in ons land, een derde schrijft wat er plaatsvindt in de wereld. Maar hoe is het nou echt gesteld met ons land en de situatie in de wereld? Crisiscommunicatie moet to-the-point zijn, maar ook in de juiste sfeer geschreven. Crisiscommunicatie Rotterdam bestrijkt de hele wereld.

Verhalen vertellen

Crisiscommunicatie betekent ook verhalen vertellen: een relaas van een individu, een verhaal over een gemeenschap, een reportage over een getroffen groep of sector. De beste crisiscommunicatie informeert niet alleen, maar zet mensen ook aan het denken, of aan tot actie. Crisiscommunicatie is ook betrokkenheid, bij de maatschappij, bij de buurt, bij de mens. Want ook in crisiscommunicatie Rotterdam staat de mens altijd centraal. De mens die is getroffen, de mens die het niet meer weet, maar ook de mens die laat zien hoe je je er met creativiteit doorheen slaat.