Een aantal jaar geleden nog (het lijkt al zo lang geleden) kon men alleen producten kopen via de traditionele kanalen. Tegenwoordig is dat compleet veranderd, online voert nu de toon aan. Wij bijvoorbeeld van Scripted Consultancy hebben een totale digitale werkwijze ontwikkeld waar geen persoonlijk contact meer bij komt kijken. Het is daarom belangrijk voor webshops om hun online voordeel niet te schaden. Online kan er namelijk geen persoonlijke contact plaatsvinden, of toch wel? Persoonlijk contact kan vertrouwen creeeren. Het is daarom een veelgebruikte “tool” om producten en diensten te verkopen. Denk maar na, u heeft vast wel enkele diensten of producten die u afneemt bij uw favoriete zaken. Denk hierbij aan uw kapper, automonteur en zelfs uw fysiotherapeut. U komt hier door het vertrouwen dat u in deze onderneming heeft. De vraag is dan; kunt u dit vertrouwen ook hebben bij een online kanaal. Hier zit natuurlijk wel wat extra moeite in vergelijking met offline kanelen. U kunt namelijk niet de goede verkoper uithangen in een “offline” gesprek met uw potentiele klant. Het inboezemen van vertrouwen kan dus lastiger zijn. Maar waarom dan toch kiezen voor online? Nou, simpelweg omdat dit een zeer budgetvriendelijk alternatief is. Zowel voor u, als voor uw klant. En dit gaat u merken. Klanten kunnen zich tegenwoordig namelijk zeer gemakkelijk orienteren. Zij zullen uw aanwezigheid op het internet zien en hier gebruik van maken. Om dit te benutten hebben wij van Scripted Consultancy onze online dienst zo persoonlijk mogelijk gemaakt! Dit hebben we gedaan door bijvoorbeel een live-chat te introduceren die ons in direct contact stelt met de klant. Daarnaast hebben wij een zeer persoonlijke over ons pagina. Ten slotte hebben wij een voice-over gebruikt om ons product uit te leggen. Dit zijn enkele tips die u ook kunt gebruiken voor het verbeteren van uw organisatie. Op deze manier kunt u meer vertrouwen ontwikkelen en meer klanten laten profiteren van uw online kanalen. |
https://www.scriptedconsultancy.com |
Digitale verkoopkanalen; Hoe maakt u ze vertrouwd?

Tags:
- Bedrijven
- , Digitaal , Kanaal , Vertrouwen