Aeroxspecials
Image default
Auto's en Motoren

DS Leasen

DS Automobiles is het premiummerk binnen de Stellantis -groep. De nog korte geschiedenis van het merk begon in 2009, met de introductie van de Citroën DS 3. Die auto was de start van een nieuwe DS-lijn, met een soort hippere en meer premium alternatieven voor het gewone modellenaanbod.

In 2016 onderging de hele DS modellenlijn een facelift, zodat het Citroën-logo’s nergens meer op de auto’s stond. Sinds 2017 heeft DS Automobiles met de DS 7 Crossback voor het eerst een echt eigen auto, die niet direct op een Citroën-model is gebaseerd.

Via DS Private Lease of Citroën Private Lease is het mogelijk om zonder spaargeld voor een vast bedrag per maand in een nieuwe auto te rijden.

DS 3 Crossback

De beleving in de DS 3 CROSSBACK is uniek. Elegantie, comfort en robuustheid komen perfect samen. De DS 3 CROSSBACK onderscheidt zich met zijn unieke silhouet die samen met de details deze auto een moderne en geraffineerd karakter geven.

Via DS 3 Private Lease is het voor veel mensen mogelijk om een compacte crossover die het vooral moet hebben van veel luxe en een eigenzinnige uitstraling te rijden. 

De DS staat op het platform van de nieuwe Peugeot 208. Wat afmetingen betreft zit hij dus in de klasse van auto’s de Renault Capture en Kia Stonic.

Met behoud van het karakter en de identiteit van DS 3 CROSSBACK onderscheidt de 100% elektrische E-TENSE zich op elegante wijze door een groot aantal exclusieve designelementen die moderniteit en prestaties uitstralen.

De DS3 Crossback is leverbaar met drie benzinemotoren, de Puretech 110, Puretech 130 en Puretech 155. De getallen staan hierbij voor het aantal pk’s . Er is ook een volledig elektrisch aangedreven versie, de DS3 Crossback E-Tense. De nieuwe DS 3 Crossback E-Tense behoort tot een nieuwe generatie elektrische auto’s. Hij heeft een vermogen van 136 pk en een accupakket van 50 kWh. De actieradius is +/- 300 km.

De DS 3 CROSBACK is de perfecte combinatie tussen de elegantie van een luxe sedan en de robuustheid van een SUV.

Oorspronkelijke DS

Citroën lanceert in 1955 op de Salon de l’Automobile het langverwachte nieuwe type, door haar DS genaamd (spreek uit Deèsse, frans voor godin). De DS verenigt de unieke vormgeving en de speciale techniek in één auto. De DS leek in 1955 op geen enkele andere auto. Nooit eerder werden er zoveel technische vernieuwingen tegelijkertijd op een auto-ontwerp toegepast. 

Na een dag zijn er al 12.000 orders geschreven, maar Citroën kan nog lang niet aan die vraag voldoen. In het eerste jaar rollen er slechts 69 DS’en van de band 

De Citroën DS was uitgerust met het bekende vhydro-pneumatische veersysteem. Een veersysteem, dat elk wegoppervlak gladstrijkt, alsof je op een vliegend tapijt zit.

 

Optisch lijkt het dak van de DS te zweven en dat klopt voor een deel ook. Het is namelijk gemaakt van glasvezel, om het gewicht en zwaartepunt omlaag te krijgen.

Dat de DS vijfenzestig jaar geleden werd geïntroduceerd, betekent natuurlijk niet dat hij al die tijd gemaakt is. ‘De Snoek’ zoals velen hem noemen, is nog geen twintig jaar in productie geweest

De Citroën DS heeft in de loop der jaren vele bijnamen gekregen. In Nederland wordt de auto ook wel de ’Snoek’ of het ‘Strijkijzer’ genoemd. In Duitsland kreeg hij de bijnaam ‘Haifisch’ (haai) en in het Portugees ‘Boca de Sapo’ (kikkerbek).

De DS had niet alleen hydropneumatische vering, maar ook hydraulische stuurbekrachtiging, dito rembekrachtiging en een hydraulische halfautomaat. De goekopere Citroën ID had wel de hydropneumatische vering, maar niet de stuur- en rembekrachtiging en was uitgerust met een conventionele versnellingsbak. Deze goedkopere uitvoering was in ons land een stuk populairder dan de DS.

Leasen

De goedkoopste geadverteerde prijs vertelt niet het hele verhaal. Leaseauto.nl, de private lease vergelijker kan helpen bij het maken van de juiste keuze voor jou. Zij zijn een onafhankelijke adviseur en kunnen je kosteloos helpen bij alle vragen. 

Gerelateerde artikelen

Het kopen van een Nissan bij de Nissan dealer

Motorhelm kopen: dit zijn de verschillen tussen motorhelmen

Muziek in de auto