Je bedrijf online profileren is in deze tijd niet meer weg te denken. Dat betekent wel dat er steeds meer concurrentie is en het daarom ook steeds moeilijker wordt. Je moet echt met een goed plan komen om online succesvol te zijn. Stap 1: een conversie gericht webdesignZorg voor een website die past bij de uitstraling van jouw bedrijf en zorg ook dat hij uitnodigend is voor de doelgroep die jullie aan willen spreken. Bezuinig hier niet op want wat ze altijd zeggen is echt waar: goedkoop is duurkoop. Zoek een partij die lokaal is gevestigd zodat je met een nauwe samenwerking het beste webdesign kan realiseren. Stap 2: zorg in het begin voor lokaal een goede vindbaarheidAls je een conversie gerichte website hebt laten maken die aansluit bij jouw bedrijf, dan wil je natuurlijk ook dat er bezoekers op komen die behoefte hebben aan jou product of dienst. Het is steeds moeilijker om bovenaan in de zoekmachines te komen en vergt veel geduld en tijd. Begin daarom lokaal; er zit vaak minder concurrentie op dan landelijk. Kijk hoe je concurrenten ervoor staan en ga inzetten op de kruimels in de pap. Je website positioneren in de zoekmachines is niet makkelijk en als je er geen verstand van hebt, dan kan je er beter voor kiezen dit uit te besteden aan een online marketing bureau met zoekmachine specialisten. Stap 3: voor direct resultaat: maak gebruik van Google AdsGoogle Ads is een mooie manier om wel direct boven aan in google te komen. Het scheelt qua branche hoeveel er op advertenties wordt geklikt, maar het voordeel aan Google Ads is dat je past betaald als er ook echt op je advertentie wordt geklikt. Google is een tool waar heel veel mee mogelijk is en wil je hier echt succesvol in zijn; ook dan adviseer ik je om het of uit te besteden of een cursus te gaan volgen over het gebruik van Google Ads. Er zijn bedrijven die zich specifiek richten op Zoekmachine marketing. Stap 4: Social Media marketingIedereen gaat door een traject voordat ze over gaan tot een aankoop. Social Media is essentieel om online succes te bereiken. Eerst moet je geïnteresseerd zijn in een product of dienst. Je kan getriggerd raken doordat je een advertentie voorbij ziet komen op je Social Media. Je zit nu in de SEE fase ‘gezien worden door jou doelgroep’. Als je bent gezien en iemand heeft een behoefte gekregen, dan is het belangrijk dat als ze hierover na gaan denken en oriënteren, dat ze jouw bedrijf weer tegen komen op Google. Als er dan nog steeds geen aankoop heeft plaats gevonden terwijl ze wel interesse hebben is het zaak nogmaals iemand te triggeren. Je kan dit doen doormiddel van Re-marketing met de juiste Social Media Kanalen. Je gaat dan van de THINK fase naar de DO fase. Als laatste is het belangrijk de klanten die je ontvangt te behouden en de klantwaarde te vergroten. Dit doe je door te zorgen dat je klanten je volgen op Social Media of zich inschrijven voor de mailinglijst. Je kan ze hier op de hoogte houden van nieuwe producten of acties. Stap 5: Het kiezen van een partij die je kan ondersteunen bij je online marketingZorg altijd dat je zelf net genoeg kennis hebt zodat je begrijpt wat er moet gebeuren, maar laat een bedrijf jouw ondersteunen met hun kennis en expertise. Kies een partij passend bij je organisatie. Ben je eigenaar van een grote organisatie; vraag jezelf dan af of een MKB online marketing bureau jouw vraag aan kan en of ze zich in kunnen leven in jouw bedrijf. Ben je een MKB bedrijf; dan is een online marketing bureau MKB wel vaak wel een goede keuze. Begin klein, kijk naar de resultaten en bouw dan verder. Kies dus voor een marketingmix passend bij jouw organisatie en start vandaag met jouw online succes, aangezien er elke dag bedrijven bijkomen en het steeds moeilijker wordt. |
https://allinone-media.nl/ |