Aeroxspecials
Image default
Vervoer en transport

South Africa Eyes nieuwe nationale luchtvaartmaatschappij van SAA blijft

South Africa Eyes nieuwe nationale luchtvaartmaatschappij van SAA blijft

We hebben allemaal gek gedaan over hoe het moeilijk is om South African Airways, de Alitalia aan de zuidkant van de evenaar, uit te voeren. Hoe het ook zij, het lijkt er zelfs op dat zelfs SAA de luchtvaartnoodsituatie in 2020 niet aankan. Het vliegtuig had eind maart alle wereldwijde en lokale vluchten opgeschort en de Zuid-Afrikaanse regering heeft de monetaire hulp stopgezet en de transporteur verwoest. Hoe het ook zij, phoenix-achtig, de wetgever is vanaf nu druk bezig om te garanderen dat een andere transporteur uit de sintels van SAA opstijgt.

Met een geschiedenis die teruggaat tot 1934, reisde de Zuid-Afrikaanse vaandeldrager in zijn bloei naar zes landmassa’s. Hoe het ook zij, de wetgever beweerde dat de luchtvaartmaatschappij zo vaak mogelijk heeft gestreden om een ​​voordeel te behalen. Langdurige belemmering door de overheid, onhandigheid en slechte strategische benaderingen hebben de ontberingen van SAA verergerd.

De vervoerder was al geruime tijd afhankelijk van financiële hulp van de administratie om door te werken. De Zuid-Afrikaanse regering heeft de afgelopen jaren meer dan 1,1 miljard dollar aan de luchtvaartmaatschappij geloosd.

De Zuid-Afrikaanse regering schrapt de subsidietap

Momenteel heeft de Zuid-Afrikaanse regering die kraan vermoord. SAA is verteld dat er niet meer zal worden gesubsidieerd door de administratie, dat er geen extra leningen worden verstrekt en dat financiering op afstand van een bergingsplan niet zal worden toegestaan.

Van alle 5.000 oneven werknemers van SAA wordt verwacht dat hun bedrijf voor eind april wordt beëindigd. De directeuren van het vliegtuig stellen dat dit volgens algemeen inzicht is.

Adrian Saville, de auteur van Cannon Asset Managers in Johannesburg, maakte deze week bekend aan Quartz Africa;

Toch onthult Reuters dat het Ministerie van Openbare Bedrijven van Zuid-Afrika stelt dat de Zuid-Afrikaanse regering en verschillende verenigingen zullen samenwerken om te garanderen dat een “financieel haalbare en serieuze luchtvaartmaatschappij” opstijgt uit de resterende delen van SAA.

Het is een scherpe ommekeer voor de Zuid-Afrikaanse regering. Niet lang geleden legde de administratie 863 miljoen dollar opzij om de verzekerde verplichting bij SAA terug te betalen en anticipeerde zij op een verdere oproep tot subsidiëring.

Geen enkel vliegtuig was bereid om het gat op te vullen

Toch treft Corona alle segmenten van de Zuid-Afrikaanse economie, niet alleen SAA. Het zorgt ervoor dat de wetgever zijn SAA overweegt. Desalniettemin is de conclusie van SAA niet zonder problemen. Ogaga Udjo, auteur van ZA Logics, een luchtvaartadviesbureau in Johannesburg, zegt;

‘Als SAA morgen op de een of andere manier zou vallen, zou er geen ander buurtvliegtuig zijn dat snel zijn positie zou kunnen innemen.

“De business case voor een belangrijke medeplichtige, ondanks alles, behalve de bedrijfsstructuur en de daaruit voortvloeiende elementen moeten worden opgelost om de krachten te bundelen om middelen in het element te steken. Het lot van SAA is volledig afhankelijk van politieke wil. ”

De Zuid-Afrikaanse regering is onduidelijk wat ze van plan is te doen met de voordelen van South African Airway. Het is niet enthousiast over speculatie van buitenaf, maar ongeacht of dat het was, zou iemand geld in een koerier gooien die over het algemeen als een bundel zenuwen wordt beschouwd?

Als we doorgaan, kunnen we een kijkje nemen bij een krankzinnige door de staat geclaimde luchtvaartmaatschappij, afhankelijk van oude SAA-middelen die van nood naar nood zwaaien. Het is een opmerkelijke val voor een koerier die voor de beste in Afrika was

https://flight-tracking.org/