Tips bij het aanschaffen van je nieuwe bureaustoel

Ben je op zoek naar een nieuwe bureaustoel? Dan ben je waarschijnlijk al in een oerwoud van keuzes, opties en varianten terecht gekomen. Zie je door de bomen het bos niet meer? In dit artikel leg ik je stap voor stap uit op welke zaken je moet letten bij het aanschaffen van je nieuwe bureaustoel is. Of je nou een robuuste ergonomische bureaustoel zoekt voor je thuiskantoor of een directiestoel voor je hagelnieuwe suite, na het lezen van dit artikel weet je precies waar je op moet letten.

Ergonomisch of niet, dat is geen vraag!

Ergonomische bureaustoelen zijn niet meer weg te denken uit ons werkleven. Standaard bureaustoelen zonder verstelbare delen zijn echt niet meer van deze tijd en werken contraproductief. Zonder ergonomisch ontwerp is een bureaustoel niet meer dan een zachte keukenstoel op wielen. 

Ergonomische ontwerpen zorgen ervoor dat je lichaam op alle fronten de juiste ondersteuning krijgt. Door deze ondersteuning is de doorbloeding vele malen beter en heb je als het goed is helemaal geen last van lichamelijke klachten aan het einde van je werkdag. Helemaal als je een ergonomisch ontworpen bureaustoel combineert met een in hoogte verstelbaar bureau geniet je de hele dag van een optimale werkhouding. 

Tips bij het aanschaffen van je nieuwe bureaustoel

Soort rugleuningen

Het soort rugleuning van je bureaustoel bepaalt grotendeels het comfort dat je ervaart. Verstelbare rugleuningen zijn de beste keus omdat deze 100% op je lichaam afgestemd kunnen worden. Rugleuningen met netbespanning vormen zich automatisch naar de vorm van je rug maar zijn geen maatwerk zoals de verstelbare varianten. 

Lendensteun ja of nee?

Een lendensteun kan rugpijn door zitten helpen voorkomen. Er kan gekozen worden tussen standaard gepositioneerde lendensteunen of een verstelbare lendensteun. De laatste variant is het meest wenselijk omdat deze het beste aan te passen is aan de vormen van je lichaam. 

Armleuningen: Draaien tot het duizelt

Bureaustoelen kunnen met of zonder armleuningen ontworpen zijn. Dat is een kwestie van voorkeur en smaak. Als je voor een stoel met armleuningen kiest zijn de keuzes enorm. Zo kan je kiezen voor een standaard vaste armleuning, een in hoogte armleuning rugleuning of een in meerdere richtingen verstelbare armleuning. Kies je voor een uitgebreid verstelbare armleuning dan is de keuze uit breedte en hoogte, diepte (3D) en volledig draaibaar (4D). 

Wat kost een ergonomische bureaustoel?

Wat kost een ergonomische bureaustoel? Men denkt vaak dat een ergonomisch ontwerp vele malen duurder is dan een standaard variant. In dit geval kunnen we met blijdschap melden dat een ergonomische bureaustoel zichzelf direct terugbetaald. Alle lichamelijke ongemakken die je bij een reguliere bureaustoel kan ervaren zorgen ervoor dat je minder goed presteert. Doordat ergonomische bureaustoelen je productiviteit verhogen betaalt de stoel zichzelf direct terug. Een optimale lichaamshouding verhoogt je productiviteit namelijk aanzienlijk. 

Instapmodellen zijn verkrijgbaar vanaf 200 tot 250 euro per stuk. Daarvoor krijg je een basic ontwerp waarbij goed rekening is gehouden met ergonomie van het menselijk lichaam. Verder hoef je weinig poespas te verwachten van deze stoelen maar daar is de prijs ook naar. 

Midden in het prijsspectrum betaal je ongeveer 250 tot 750 euro voor een ergonomische bureaustoel. Voor dat geld mag je best verwachten dat de bureaustoel voldoet aan alle ARBO richtlijnen zoals de EN1335 of NPR1813 ARBO richtlijn. 

High end ergonomische bureaustoelen zijn vervaardigd uit hoogwaardige materialen en hebben vaak een exclusief afwerkingsniveau. Kosten hiervoor varieren van 750 tot 1500 euro. Zaken zoals lendensteun en volledig verstelbare armleuningen zijn meestal standaard in deze prijsklasse.

Tags:

Gerelateerde berichten die u wellicht interesseren

Wat is GRC en waarom is het belangrijk voor organisaties?

Simpel uitgelegd: GRC in begrijpelijke taal  Misschien heb je wel eens gehoord van de term GRC, maar klinkt het als ...

Detacheringsbureau voor chemie en life science helpt bij de zoektocht naar soft skills

De chemische sector is van oudsher sterk gericht op technische expertise en wetenschappelijke kennis. Toch wordt steeds duidelijker dat technische ...

Wat is een LED reclame scherm?

Een LED reclame scherm is een digitaal display dat gebruikmaakt van LED-technologie om dynamische en heldere advertenties weer te geven. ...

Een bedrijfsfestival organiseren: zo maak je er een onvergetelijk event van

Waarom een bedrijfsfestival?  Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om een traditioneel bedrijfsfeest in te ruilen voor een bedrijfsfestival. En dat ...

Werken zonder zorgen: de voordelen van een flexibele kantoorruimte

De vrijheid van een flexibele werkplek  In een wereld waar werk en privé steeds meer in elkaar overlopen, zoeken steeds ...

Nieuwe kansen in de beveiliging: werken in Den Haag

Een carrière in de beveiliging is uitdagend, afwisselend en biedt volop mogelijkheden. Vooral in een stad als Den Haag, met ...

Een b2b webshop laten bouwen door een e-commerce bureau in Utrecht

In de snelgroeiende digitale wereld is het hebben van een goede B2B webshop cruciaal voor bedrijven die zaken doen met ...

Een kantoorruimte vinden die perfect bij je bedrijf past

Het vinden van een geschikte werkplek kan soms een uitdaging zijn. Of je nu een startup bent, een gevestigd bedrijf ...

Riem Zonder Gaatjes: De Innovatie die Mode en Functionaliteit Combineert

De riem is al eeuwenlang een onmisbaar accessoire in de modewereld. Of het nu gaat om het vastzetten van je ...

Waarom een evenementenbureau in Utrecht en een creatief bureau de perfecte combinatie zijn

In een tijd waarin merken steeds origineler moeten zijn om op te vallen, is een samenwerking tussen een evenementenbureau in ...

Top 5 vergaderlocaties bij Utrecht Centraal

Utrecht Centraal is het grootste en drukste treinstation van Nederland, en het is geen verrassing dat het een populaire locatie ...

De Ultieme Gids voor Duurzame Koffiebekers: Hoe Herbruikbare Bekers Uw Bedrijf en de Planeet Helpen

Waarom Duurzame Koffiebekers een Must Zijn voor Elk Bedrijf In een wereld waar duurzaamheid steeds belangrijker wordt, is het gebruik ...

iPhone 6 of iPhone 6 Plus kopen met abonnement: de ultieme gids

Ben je toe aan een nieuwe smartphone en overweeg je een iPhone 6 of iPhone 6 Plus aan te schaffen ...

Innovatie en Magie: Een Onvergetelijk Zakelijk Event

In een elegant hotel aan de rand van de stad werd afgelopen week een bijzonder zakelijk evenement gehouden. De dag ...

Brandstof voor succes: situationeel leiderschap in de luchtvaartindustrie

In de luchtvaartindustrie kunnen fouten fatale gevolgen hebben, wat maakt dat goed leiderschap hier een keiharde prioriteit is. In de ...

"Waarom Kiezen voor een Lokale Partner: Voordelen van een Administratiekantoor in Deventer"

In het huidige globaliserende bedrijfsklimaat kan het verleidelijk zijn om voor grote, internationale bedrijven te kiezen voor uw boekhouding. Echter, ...