Heb je als bedrijf veel klantencontacten via een callcenter, dan kan je dit veel voordelen opleveren als je daarbij gebruik maakt van goede Callcenter software. Dit geldt niet alleen als je je eigen callcenter hebt, maar ook als je met een extern callcenter werkt. Heb je je gespecialiseerd en lever je als bedrijf callcenter diensten aan andere partijen ook dan realiseer je met goed functionerende Callcenter software een veel hoger rendement.
Overzicht houden met Callcenter software
Een goed overzicht houden is in een callcenter één van de grootste uitdagingen. Een klantencontactcentrum is vaak het eerste contact dat een (mogelijke) klant heeft met jouw organisatie. Laat je hier steken vallen, dan zie je je klanten niet meer terug. Het is dus belangrijk om te investeren in je klant contact centrum en in de ondersteunende software. Geef je klanten zelf de regie door ze te laten bepalen op welke manier ze contact willen opnemen met jouw organisatie. Is dat niet veel te omslachtig voor de medewerker? Nee hoor, de klantcontact medewerker beheert alle contactkanalen met de speciale Callcenter software op één scherm. Maken je medewerkers ook afspraken met klanten? Koppel de agenda omgeving met bekende programma’s als Office 365, Google en Microsoft Exchange. Het plannen van afspraken kan een hele puzzel zijn, zeker als er ook nog rekening moet worden gehouden met reistijd. Maak gebruik van de reistijd optimalisatie om afspraken zo efficiënt mogelijk te plannen.
Meten is weten
De data die verzameld wordt in het callcenter levert je, mits goed geïnterpreteerd, een schat aan informatie op. Veel bedrijven realiseren zich niet over hoeveel waardevolle informatie ze beschikken. Met de speciale software voor callcenters wordt deze informatie een stuk toegankelijker. Met de handige rapportagemodule is het relatief eenvoudig om gegevens te presenteren zoals jij dat wilt. Rapport-formats die je aangemaakt hebt, kan je ook voor andere metingen gebruiken. Naast de standaardrapportages zijn uitbreidingen altijd mogelijk. Door te meten, te analyseren en gericht actie te ondernemen levert de investering in de software je echt wat op.
|