Bij digital signage kun je ook denken aan de digitale informatie- of reclameborden die je ziet. In de bus, bij de bushalte of bij het tankstation, overal zie je schermen die je van informatie voorzien. Maar het kan verder gaan dan alleen informeren of overtuigen, wat je bij digitale reclameborden ziet. Je kunt de klant ook betrekken bij het koopproces door middel van digital signage. Dit zie je in winkels waar niet alle voorraad of opties uitgestald staan. Denk aan alle mogelijkheden die je met raambekleding hebt. Alle producten fysiek in de showroom te plaatsen?Als je niet de ruimte of financiële middelen hebt om van elk product een exemplaar in de showroom te plaatsen, is digital signage een unieke oplossing. Je laat de basismodellen zien en voor alle opties – kleuren, bevestings- en bedieningsmogelijkheden – heb je je digitale scherm om de toepassingen te laten zien. Het keuzeproces wordt zo ineens enorm voor de klant. Maar omdat je via beelden wel het effect van zijn keuze kunt laten zien, levert digital signage een positieve bijdrage aan het koopproces en de ervaring van de klant. Digital signage bij diensten in plaats van goederenBij een tastbaar product is digital signage een oplossing die makkelijk voor te stellen is. Bij diensten is de ontastbaarheid ervan wel eens een extra drempel voor de klant. Denk aan verzekeringen of abonnementen. Je vraagt je vooraf constant af of je wel krijgt waar je voor betaalt en of je wel de goede beslissing in het keuzeproces hebt genomen. Met digital signage van Qyn kun je bij alle soorten diensten doorklikken om de opties of specificaties te laten zien. Je kunt makkelijk twee of meer diensten naast elkaar leggen en vergelijken. Hierdoor kun je je twijfels wegnemen en voor honderd procent achter je keuze staan. |