We maken een profiel aan op Facebook en Linkdin voor een recruiter

Geplaatst door

HRMS

Social Recruiting (SR) is een moderne manier van communiceren tussen een recruiter en een kandidaat, het is een geweldige manier om kandidaten aan te trekken die niet op zoek zijn naar een baan.

Waarom gebruiken

  • Een effectief hulpmiddel voor het vinden en aantrekken van “niet-beschikbare” kandidaten
  • Budgettair
  • Coole experts vinden!
  • Een hulpmiddel voor de snelle verspreiding van informatie
  • Moderne manier van communiceren

Facebook is een sociaal netwerk waarin de feed zijn eigen leven heeft, iedereen publiceert veel content. Een onderscheidend kenmerk van het werken met Facebook is ook het feit dat het een groot bereik heeft – dit is de op een na meest bezochte bron ter wereld. U kunt in elke hoeveelheid publiceren, vaak in elk formaat. Om ervoor te zorgen dat berichten opvallen en opvallen tussen de stroom van andere inhoud, is het de moeite waard om een ​​uniforme stijl voor berichten te creëren. Diverse doelgroepen voor het zoeken naar medewerkers in alle richtingen

LinkedIn is een sociaal netwerk voor professionals, het heeft een specifiek en vrij serieus publiek. De doelgroep is voornamelijk TOP-management en IT. Betaalde vacatures plaatsen Discussies maken is gratis. Ze verschijnen in de feed van gebruikers die u volgen.

Basisregels voor het invullen van een persoonlijk account. We ontwerpen een profiel

De effectiviteit van een profiel is een indicatie of er voldoende informatie over u en uw vaardigheden is om nieuwe zakelijke contacten te leggen.

  • uw echte voor- en achternaam
  • Gebruik geen persoonlijke foto’s met kinderen / echtgenoten / vrienden / selfies enz.
  • Maak een neutrale foto, maar niet je paspoort! De foto moet u laten zien zoals u bent in het dagelijks leven.
  • echte woonplaats
  • mail / skype / phone naar believen / links naar andere profielen / boodschappers
  • bedrijfsnaam en functie
  • basisonderwijs / cursussen / trainingen en ander gespecialiseerd onderwijs

Berichten / persoonlijke feed / groepen

  • uw feed moet professionele artikelen / humor / evenementen / nieuws, enz. bevatten. (reposts / likes / persoonlijke posts)
  • reageer op gedeelde berichten, deel uw mening
  • begin communicatie met collega’s, markeer en vraag hun mening over eventuele problemen
  • gecontroleerde inhoud / groepen moeten ook worden geprofileerd
  • werk de informatie voortdurend bij, zodat de persoon die naar u toe komt, begrijpt dat u actief bent

Link naar profiel houd het simpel en kort, zodat mensen u gemakkelijk kunnen vinden.

  • Contact opnemen met netwerk
  • voeg collega’s toe aan uw netwerk
  • stuur vragen naar de leiders in uw branche, volg hun inhoud
  • zie de mensen die u worden aanbevolen, leer hem kennen

Bouw uw persoonlijke HR-merk: wees actief, sluit u aan bij professionele groepen, ontmoet toonaangevende experts in uw vakgebied, bespreek interessante berichten, deel uw mening, stel vragen en creëer uw discussies over prangende onderwerpen. U moet een expert zijn in uw vakgebied, vertrouwen opbouwen in uzelf als professional en als persoon

Je Facebook-account invullen

Wat we brengen:

Foto / Werk en opleiding (universiteit, cursussen) / Woonplaats / Contacten: telefoon, skype, mail, boodschappers, sociale netwerken, website / Geboortedatum, geslacht / Informatie over jezelf: professionele vaardigheden / hobby’s / citaten / links naar projecten, enz. .d.

Algemene aanbevelingen:

  • Zorg ervoor dat u alle contacten aangeeft waarmee u te vinden bent
  • Neutrale foto (niet te formeel en niet te “Ik zit in een bikini”)
  • Verwijder privacy-instellingen (zodat alle informatie zichtbaar is)
  • Laat in de profielkop zien wat je doet (je kunt bedrijfslogo’s gebruiken)
  • Beschrijf uw opleiding in detail

De kolom over uzelf moet uw kerncompetenties en vaardigheden bevatten (u kunt een link naar uw persoonlijke website / portfolio toevoegen)

Bekijk altijd verzoeken om correspondentie in berichten (degenen die niet op de lijst van uw vrienden staan, maar u hebben geschreven, vallen in deze map)

Vul een account in Linkdin in

Link heeft een compleet andere interface met veel extra en handige features. In het Westen heeft het lang een volwaardig cv vervangen. Hier kun je je account op een heel coole en sappige manier ontwerpen zonder je druk te maken over je cv.

Algemene aanbevelingen:

Nadat je de pagina hebt gemaakt, moet je zoveel mogelijk vrienden in accounts verzamelen, na 500 mensen geeft linkdin je de mogelijkheid om naar andere mensen te schrijven en, belangrijker nog, ze te zoeken (gebruik de professionele community, de aanbevelingen van Link zelf, enz.)

  • Zorg ervoor dat u alle contacten aangeeft waarmee u te vinden bent
  • Neutrale foto (niet te formeel en niet te “Ik zit in een bikini”)
  • Zet de status (staat onder de naam), je kunt schrijven over wat je doet of naar wie je op dit moment op zoek bent
  • Laat in de profielkop zien wat je doet (je kunt bedrijfslogo’s gebruiken)
  • In de algemene informatie kunt u informatie specificeren over aanvullende projecten

Op het gebied van werkervaring zo gedetailleerd mogelijk en zonder water uw competenties en taken beschrijven die u heeft uitgevoerd, prestaties aangeven

Geef naast het hoger onderwijs ook de ontvangen certificaten en licenties op. U kunt het document uploaden naar Google Drive en de link delen zodat deze met iedereen kan worden bekeken, en deze vervolgens bij de beschrijving voegen

Selecteer in de kolom met vaardigheden de juiste vaardigheden. Ik raad u aan om bij het promoten van uw account uw collega’s te vragen om uw professionele ervaring te bevestigen

In de kolom met aanbevelingen is er een mogelijkheid om beoordelingen achter te laten. Vraag uw collega’s of klanten om over u te schrijven met de nadruk op professionele kwaliteit

Zorg ervoor dat u bij de prestaties uw publicaties, onderscheidingen, aanbevelingsbrieven en andere regalia opneemt

Wat we brengen:

Foto / Titel (status in profiel) / Functie / Opleiding (universiteit, aanvullend onderwijs) / Stad / Industrie (werkgebied)

Werkervaring (in detail in elk bedrijf) / Professionele vaardigheden / Prestaties / Afgeronde trainingen / Afgeronde projecten / Publicaties / Vrijwilligerservaring / Contacten

Sociaal netwerken

Netwerken is op alle vlakken belangrijk, maar als je in HR werkt, dan is het een plicht! Een goede professional wordt aanbevolen, een expert genoemd, en het is erg belangrijk om nuttige verbindingen te leggen en deze expertise op sociale media te tonen. We raden eenvoudige dingen aan die u in het begin zullen helpen om uw sociale leven online te promoten;)

Persoonlijke feed (inhoud)

Publiceer prof. inhoud met betrekking tot uw onderwerp Reageer op experts. Communiceer met collega’s (stel vragen) Schud berichten over relevante onderwerpen: politiek, onderwijs, financiën

Schrijf de artikelen en inhoud zelf (je kunt direct naar de feed gaan of een blog starten en daar posten)

Groepen / pagina’s

  • Sluit je aan bij prof. gemeenschappen en bedrijfsgroepen
  • Maak kennis met de paginabeheerder
  • Bespreek en deel uw mening actief
  • Vriend opinieleiders uit de groep (vergeet niet in je privéberichten te schrijven wie je bent en waarom je een persoon als vriend toevoegt)
  • Persoonlijk netwerk
  • Voeg uw collega’s / kennissen / experts toe aan de prof. gebieden
  • Zie de lijst met aanbevelingen

work agencies

https://www.globalrecruitment.info/