Het personeelsbeleid (HR Management en P&O) is het beleid van een bedrijf of organisatie op het gebied van personeelszaken. Soms hebben bedrijven te maken met specifieke branche-gerelateerde algemene afspraken zoals deze staan opgetekend binnen een CAO met de vakbonden bijvoorbeeld. Waarin ben je als bedrijf vrij te kiezen, en welke zaken zijn verplicht? Dit kan verschillen per branch. Afhankelijk van de grootte van de organisatie is er een eigen P&O afdeling aanwezig. Is dit niet het geval, dan kunt u een beroep doen op een adviesbureau. Wat omvat het personeelsbeleid?Het personeelsmanagement kan verschillende aspecten omvatten, zoals:
Dit zijn enkele voorbeelden van wat er kan worden georganiseerd binnen personeelsbeleid in bedrijven. Het exacte personeelsbeleid kan verschillen per organisatie en kan afhankelijk zijn van de specifieke behoeften en doelstellingen van de organisatie. Meer weten? Bezoek de kennisbank personeelsmanagement. |
https://www.sep-hr.nl/ |
Wat houdt personeelsmanagement in?
